Lediga jobb som Löneadministratör i Köping

Se lediga jobb som Löneadministratör i Köping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Köping som finns hos arbetsgivaren.

Pensions- och lönespecialist till kommunal verksamhet

Vill du vara med och forma framtidens pensions- och lönehantering i kommunal sektor? Vi söker nu en engagerad pensions- och lönespecialist som vill bidra med hög service och expertis i ett team som präglas av samarbete, utveckling och digitalisering. Vi är i uppstarten av vår digitaliseringsresa, vilket innebär att du får möjlighet att vara med och påverka hur vi arbetar framåt. Som pensions- och lönespecialist blir du en viktig del av vår löneenhet som ... Visa mer
Vill du vara med och forma framtidens pensions- och lönehantering i kommunal sektor?

Vi söker nu en engagerad pensions- och lönespecialist som vill bidra med hög service och expertis i ett team som präglas av samarbete, utveckling och digitalisering. Vi är i uppstarten av vår digitaliseringsresa, vilket innebär att du får möjlighet att vara med och påverka hur vi arbetar framåt.

Som pensions- och lönespecialist blir du en viktig del av vår löneenhet som består av 15 medarbetare – lönekonsulter, lönespecialister, systemförvaltare och en lönechef. Löneenheten har uppdraget att ge professionell service till våra fyra medlemskommuner – Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar – samt deras kommunala bolag och Räddningstjänsten Mälardalen.

Vi letar efter en person som är serviceinriktad, tar egna initiativ, arbetar strukturerat och målinriktat. Du har lätt för att samarbeta och kommunicerar tydligt i både tal och skrift och gillar att förbättra och effektivisera arbetssätt.

Hos oss får du möjlighet att bidra med din kompetens i en miljö där samarbete och utveckling står i fokus.

ARBETSUPPGIFTER
Du ingår i lönespecialistteamet tillsammans med två kollegor där du arbetar med både pensionsadministration och kvalificerade lönefrågor. Tjänsten är delad mellan pensionsadministration och arbete som lönespecialist, där ungefär hälften av arbetstiden ägnas åt respektive område.

I rollen som pensionsspecialist ansvarar du för delar av pensionsprocessen, inklusive filhantering, rättning och säkerställande av korrekt pensionshantering utifrån avtal och anställningstid. Du deltar i fortbildning och bidrar aktivt till utveckling och effektivisering av våra pensionsrutiner.

Som lönespecialist har du kundansvar och arbetar med mer komplexa lönefrågor, såsom rapportering till Skatteverket, löneskulder, ärenden kopplade till Kronofogden och omorganisationer. Du fungerar som second line-support till lönekollegor och chefer, håller i utbildningar i lönesystemet Personec och säkerställer att interna kontroller följs inför lönekörning. Du deltar i möten med olika uppdragstagare för att kvalitetssäkra och utveckla rutiner, följer förändringar i avtal och organisation, och bidrar till förbättringsarbete och utveckling av löneprocesser.

För att lyckas i rollen vill vi att du är utbildad lönekonsult, alternativt har en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi vill även att du har erfarenhet från pensions- och löneadministration inom kommunal verksamhet. För att lyckas i rollen behöver du också ha en god förståelse för kollektivavtalet Allmänna bestämmelser och ha erfarenhet av personalsystemet Personec.

KVALIFIKATIONER
Ska krav för tjänsten är:

• Utbildning lönekonsult eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Erfarenhet av kommunal pensions- och löneadministration
• Erfarenhet av VISMA Personec
• God förståelse för kollektivavtalet Allmänna bestämmelser 

Urval och intervjuer ska även genomföras löpande under ansökningstiden.

ÖVRIGT
Västra Mälardalens kommunalförbund (VMKF) arbetar för ett utvecklat och fördjupat samarbete mellan medlemskommunerna Arboga kommun, Kungsörs kommun, Köpings kommun och Surahammars kommun med tillhörande kommunala bolag och förbund. VMKF tillhandahåller stöd, service och support inom bland annat Bostadsanpassning, Parkeringstillstånd, Lön, Upphandling, IT och telefoni.

Den grundläggande idén med förbundet är att säkra kompetensförsörjningen, bibehålla en hög kvalitet samt att effektivisera och minska den totala kostnaden för medlemskommunerna.

Vår värdegrund innebär att alla medarbetare ska känna stolthet i att arbeta i Västra Mälardalens kommunalförbund. Det når vi genom att ha uppdragsgivarna i fokus, ha respekt för varandra, visa engagemang och genom att allas gemensamma insatser bidrar till ett gott resultat för helheten. Läs mer om oss på vår hemsida www.vmkfb.se. Visa mindre

Lönekonsult – Första linjens service inom lön

Vi söker nu en lönekonsult som vill ge kundservice på hög nivå inom löneområdet. Som en del av vårt team är du första linjens support och hanterar inkommande frågor via telefon och vårt ärendehanteringssystem. Nu söker vi dig som vill vara med på resan mot en mer digital och serviceinriktad löneavdelning! På löneavdelningen är vi 15 personer uppdelade på lönekonsulter, lönespecialister och systemförvaltare. Vår viktigaste uppgift är att ge våra kunder go... Visa mer
Vi söker nu en lönekonsult som vill ge kundservice på hög nivå inom löneområdet. Som en del av vårt team är du första linjens support och hanterar inkommande frågor via telefon och vårt ärendehanteringssystem.

Nu söker vi dig som vill vara med på resan mot en mer digital och serviceinriktad löneavdelning!

På löneavdelningen är vi 15 personer uppdelade på lönekonsulter, lönespecialister och systemförvaltare. Vår viktigaste uppgift är att ge våra kunder god service så att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vi har ett starkt fokus på verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar där du blir en viktig del i vårt engagerade team.

Som lönekonsult hos oss kommer du att serva våra kunder i fyra medlemskommuner: Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar med tillhörande kommunala bolag samt Räddningstjänsten Mälardalen.

ARBETSUPPGIFTER
• Besvara frågor om lön, anställningsavtal och övriga lönerelaterade processer.
• Hantera och följa upp ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
• Schemalagd kundtjänstsupport.
• Utföra lönekontroller inför lönekörning och säkerställa att uppgifter är korrekta.
• Administration av personakter, arkivering och gallring av vissa handlingar.
• Arbeta i nära samarbete med våra lönespecialister för att säkerställa korrekta och effektiva processer.
• Bidra till kundnöjdhet, effektiva arbetssätt och en god arbetsmiljö.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen behöver du vara utbildad lönekonsult, alternativt ha en annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personalsystemet Personec. Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du också ha en god förståelse för kollektivavtalet Allmänna bestämmelser.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för att ge god service, är driven, har intresse och engagemang för den löneadministrativa processen samt har förmåga att se både helhet och detaljer. Du har en god social förmåga och ett positivt förhållningssätt där gott samarbete är en självklarhet för dig.

Då vi på löneavdelningen har tydliga deadlines att förhålla oss till är det viktigt att du har förmågan att på ett självgående sätt utföra dina uppgifter i rätt tid med god kvalitet.

Vidare ser vi att du har ett effektivt arbetssätt och god förmåga att prioritera bland uppgifter. Du behöver också kunna uttrycka dig väl i det svenska språket i både tal och skrift med förmåga att anpassa ditt språk till olika situationer, syften och mottagare.

Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Västra Mälardalens kommunalförbund (VMKF) arbetar för ett utvecklat och fördjupat samarbete mellan medlemskommunerna Arboga kommun, Kungsörs kommun, Köpings kommun och Surahammars kommun med tillhörande kommunala bolag och förbund stöd, service och support inom bland annat Bostadsanpassning, Parkeringstillstånd, Lön, Upphandling, IT och telefoni.

Den grundläggande idén med förbundet är att säkra kompetensförsörjningen, bibehålla en hög kvalitet samt att effektivisera och minska den totala kostnaden för medlemskommunerna.

Vår värdegrund innebär att alla medarbetare ska känna stolthet i att arbeta i Västra Mälardalens kommunalförbund. Det når vi genom att ha uppdragsgivarna i fokus, ha respekt för varandra, visa engagemang och genom att allas gemensamma insatser bidrar till ett gott resultat för helheten.

Läs mer om oss på vår hemsida www.vmkfb.se. Visa mindre

Lönekonsult till Löneavdelningen - Västra Mälardalens Kommunalförbund

Brinner du för att arbeta serviceinriktat och brett inom lön? Då kanske vår tjänst som Lönekonsult kan vara något för dig? Nu söker vi dig som vill vara med på resan mot en mer digital och serviceinriktad Löneavdelning! Beskrivning av uppdraget och tjänsten På Löneavdelningen är vi 15 personer och vår viktigaste uppgift är att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vi har ett starkt fokus på verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar där du blir e... Visa mer
Brinner du för att arbeta serviceinriktat och brett inom lön? Då kanske vår tjänst som Lönekonsult kan vara något för dig? Nu söker vi dig som vill vara med på resan mot en mer digital och serviceinriktad Löneavdelning!
Beskrivning av uppdraget och tjänsten
På Löneavdelningen är vi 15 personer och vår viktigaste uppgift är att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vi har ett starkt fokus på verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar där du blir en viktig del i vårt engagerade team.
Som lönekonsult hos oss kommer du att ha ett aktivt kundansvar där du har dialog och kommunikation med kunderna i våra 4 medlemskommuner Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar med tillhörande kommunala bolag samt Räddningstjänsten Mälardalen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att hantera hela flödet från registrering av nyanställda till utbetalning av lön. En stor del av löneuppgifterna rapporterar den anställde själv in via Självservice, men det förekommer även viss manuell registrering som utförs av dig som lönekonsult. Inför lönebearbetningen ingår även att kontrollera inrapporterade data.


I tjänsten ingår även att hålla i utbildningar för kommunernas chefer samt utfärda olika typer av intyg, t ex arbetsgivarintyg, inkomstintyg och tjänstgöringsintyg. Som lönekonsult ansvarar du även för administration av personakter, arkivering och gallring av vissa handlingar.
Då vi arbetar med uppdragsgivarna i fokus ingår också schemalagd kundtjänstsupport mot chefer och övrig personal gällande frågor om lön och kollektivavtal.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du vara utbildad lönekonsult, alternativt ha en annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personalsystemet Personec. Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du också ha en god förståelse för kollektivavtalet Allmänna bestämmelser.


Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att ge god service, är driven, har intresse och engagemang för den löneadministrativa processen samt har förmåga att se både helhet och detaljer. Du har en god social förmåga och ett positivt förhållningssätt där gott samarbete är en självklarhet för dig. Då vi på löneavdelningen har tydliga deadlines att förhålla oss till är det viktigt att du har förmågan att på ett självgående sätt utföra dina uppgifter i rätt tid med god kvalitet.


Vidare ser vi att du har ett effektivt arbetssätt och god förmåga att prioritera bland uppgifter. Du behöver också kunna uttrycka dig väl i det svenska språket i både tal och skrift med förmåga att anpassa ditt språk till olika situationer, syften och mottagare.
Låter det som en tjänst för dig?
Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!

Villkor
Tillsvidareanställning


Västra Mälardalens kommunalförbund (VMKF) arbetar för ett utvecklat och fördjupat samarbete mellan medlemskommunerna Arboga kommun, Kungsörs kommun, Köpings kommun och Surahammars kommun med tillhörande kommunala bolag och förbund stöd, service och support inom bland annat Bostadsanpassning, Parkeringstillstånd, Lön, Upphandling, IT och telefoni.


Den grundläggande idén med förbundet är att säkra kompetensförsörjningen, bibehålla en hög kvalitet samt att effektivisera och minska den totala kostnaden för medlemskommunerna.


Vår värdegrund innebär att alla medarbetare ska känna stolthet i att arbeta i Västra Mälardalens kommunalförbund. Det når vi genom att ha uppdragsgivarna i fokus, ha respekt för varandra, visa engagemang och genom att allas gemensamma insatser bidrar till ett gott resultat för helheten.


Läs mer om oss på vår hemsida www.vmkfb.se. Visa mindre

Lönekonsult till uppdrag i Köping

Brinner du för lönefrågor och har erfarenhet av att arbeta inom löneområdet? Då kan denna tjänst vara perfekt nästa utmaning! Välkommen med din ansökan nedan. Om uppdraget Vi söker nu en lönekonsult till ett spännande uppdrag hos en kund i Köping. Kunden är verksam inom offentlig sektor och är i behov av en konsult som kan påbörja tjänsten omgående. Därefter pågår uppdraget till slutet av februari 2025. Arbetstiderna är mellan kl 8-17 och uppdragets tjänst... Visa mer
Brinner du för lönefrågor och har erfarenhet av att arbeta inom löneområdet? Då kan denna tjänst vara perfekt nästa utmaning! Välkommen med din ansökan nedan.
Om uppdraget
Vi söker nu en lönekonsult till ett spännande uppdrag hos en kund i Köping. Kunden är verksam inom offentlig sektor och är i behov av en konsult som kan påbörja tjänsten omgående. Därefter pågår uppdraget till slutet av februari 2025. Arbetstiderna är mellan kl 8-17 och uppdragets tjänstgöringsgrad är 75% - 100%.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund.
Dina arbetsuppgifter
Som lönekonsult har du en central roll i att säkerställa korrekt lönehantering och stödja företagets lönerelaterade processer. Du kommer ingå i en avdelning om 15 medarbetare ocharbetar med sedvanliga lönehanteringsuppgifter. Vidare innefattar arbetet även mycket kundkontakt och kundtjänstärenden.
Lönehanteringsarbetet innefattar följande:
Hantering av ärenden i kundens ärendehanteringssystem
Digital anställningsguide där anställningsunderlag registreras
Schemahantering i TimeCare
Lönekontroller

Arbetet sker i systemen Visma, Personec, TimeCare, TOPdesk ärendehantering och MicroData Arkivsystem (digitala akter).

Dina kvalifikationer
Utbildad lönekonsult
Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom lön
Har arbetat inom offentlig förvaltning, kommun etc.
Goda kunskaper i MS Office
Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Kan arbeta på plats i Köping 5 dagar i veckan

Meriterande
Minst 5 års arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av att arbeta i Visma lön

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 18 november 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig,[email protected]
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år. Visa mindre

Lönespecialist till Västra Mälardalens kommunalförbund

Beskrivning Brinner du för att arbeta serviceinriktat och brett inom lön? Då kanske vår tjänst som Lönespecialist kan vara något för dig? Nu söker vi dig som vill vara med på resan mot en mer digital och serviceinriktad Löneavdelning! På Löneenheten är vi 15 personer och vår viktigaste uppgift är att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vi har ett starkt fokus på verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar där du blir en viktig del i vårt engager... Visa mer
Beskrivning
Brinner du för att arbeta serviceinriktat och brett inom lön? Då kanske vår tjänst som Lönespecialist kan vara något för dig? Nu söker vi dig som vill vara med på resan mot en mer digital och serviceinriktad Löneavdelning!
På Löneenheten är vi 15 personer och vår viktigaste uppgift är att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid. Vi har ett starkt fokus på verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar där du blir en viktig del i vårt engagerade team.

Arbetsuppgifter
Som lönespecialist hos oss kommer du att ha ett aktivt kundansvar där du har dialog och kommunikation med kunderna i våra 4 medlemskommuner Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar med tillhörande kommunala bolag samt Räddningstjänsten Mälardalen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att hantera hela flödet från registrering av nyanställda till utbetalning av lön. En stor del av löneuppgifterna rapporterar den anställde själv in via Självservice, men det förekommer även viss manuell registrering som utförs av dig som lönespecialist. Inför lönebearbetningen ingår även att kontrollera inrapporterade data.
I tjänsten ingår även att hålla i utbildningar för kommunernas chefer samt mer komplexa arbetsuppgifter såsom kronofogden, AGI rapportering, pensioner mm. Som lönespecialist har du även ett kundansvar med egna kunder som du löpande kommer att ha kontakt med.
Då vi arbetar med uppdragsgivarna i fokus ingår också support och hjälp med schemaläggning mot chefer och övrig personal samt frågor om lön och kollektivavtal.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du vara utbildad lönespecialist, alternativt ha en annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av personalsystemet Personec. Erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du också ha en god förståelse för kollektivavtalet Allmänna bestämmelser.
Vem är du?
Vi söker dig som brinner för att ge god service, är driven, har intresse och engagemang för den löneadministrativa processen samt har förmåga att se både helhet och detaljer. Du har en god social förmåga och ett positivt förhållningssätt där gott samarbete är en självklarhet för dig. Då vi på löneavdelningen har tydliga deadlines att förhålla oss till är det viktigt att du har förmågan att på ett självgående sätt utföra dina uppgifter i rätt tid med god kvalitet. Vidare ser vi att du har ett effektivt arbetssätt och god förmåga att prioritera bland uppgifter. Du behöver också kunna uttrycka dig väl i det svenska språket i både tal och skrift med förmåga att anpassa ditt språk till olika situationer, syften och mottagare.
Låter det som en tjänst för dig?
Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!

Villkor
Tillsvidareanställning.

Västra Mälardalens kommunalförbund (VMKF) arbetar för ett utvecklat och fördjupat samarbete mellan medlemskommunerna Arboga kommun, Kungsörs kommun, Köpings kommun och Surahammars kommun med tillhörande kommunala bolag och förbund stöd, service och support inom bland annat Bostadsanpassning, Parkeringstillstånd, Lön, Upphandling, IT och telefoni.


Den grundläggande idén med förbundet är att säkra kompetensförsörjningen, bibehålla en hög kvalitet samt att effektivisera och minska den totala kostnaden för medlemskommunerna.


Vår värdegrund innebär att alla medarbetare ska känna stolthet i att arbeta i Västra Mälardalens kommunalförbund. Det når vi genom att ha uppdragsgivarna i fokus, ha respekt för varandra, visa engagemang och genom att allas gemensamma insatser bidrar till ett gott resultat för helheten.


Läs mer om oss på vår hemsida www.vmkfb.se. Visa mindre

Payroll Analyst

Payroll Specialist Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep? At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden. Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and e... Visa mer
Payroll Specialist

Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep?

At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden.

Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and enhance people’s well-being.

Together, let’s awaken the world.

About the role

We are looking for a knowledgeable Payroll Specialist to process and manage the company’s payroll to ensure timely and accurate processing of the entire payroll for Hästens employees and consultants in countries outside of Sweden in accordance with company policies and local legislative requirements. You will work in synergy with team members from different departments, in particular Finance and HR departments, to perform various duties including calculation of wages based on e.g. hours worked, commissions and bonuses and administer payments, and cooperate closely with our local payroll partners.

Responsibilities

- Calculate sales commissions and bonuses
- Collate and follow-up review and approvals of commission statements
- Send commission statements to sales representatives
- Provide summary of monthly commission and bonuses to payroll processors
- Collate data from HR
- Attend monthly payroll updates
- Supervise and direct payroll teams (both internal and external)
- Send monthly payroll journals and holiday accruals to accountants and provide information on salary accruals as necessary
- Be knowledgeable about and understand new legislation impacting payroll
- Ensure payroll is completed in an accurate and timely manner
- Oversee the preparation of payroll related documents
- Monitor the accurate processing of staff appointments, transfers, promotions and terminations
- Maintain accurate account balances
- Ensure all payroll information and records are maintained in accordance with statutory requirements
- Resolve issues relating to payroll production
- Attend to payroll-related inquiries and other ad-hoc requests
- Provide support on external audits


Skills and requirements



- 3+ years of experience from international work supporting with similar tasks for different countries.
- People management skills and the ability to work in a team
- Accurate documenting skills and attention to detail
- Knowledgeable in managing processes
- Accounting and finance skills
- Planning and organizational skills


- Excel proficiency
- Able to use payroll software with accuracy and efficiency
- Can be trusted with sensitive information
- Have great communication skills to interact with colleagues and executives
- BSc/BA in business, accounting or relevant field is a plus
- Able to travel to Sweden and/or other countries if needed for meetings and trainings for example.




About Hästens Beds

Sleep may be today’s ultimate modern luxury. But it’s more than that; it’s a biological necessity and the foundation of our entire wellbeing. We want people to sleep well so that they can create the future they dream of upon waking. That’s why our master craftsmen consider and handcraft every detail of our bespoke designs using only the finest natural materials.

We are proud to be a world-class international brand, operating in more than 40 countries with over 300 partners in Europe, Asia, America and Africa - and still growing.

Application process

If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously.

Compensation & Benefits

We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program.

Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status. Visa mindre

Payroll Analyst

Payroll Analyst Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep? At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden. Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and enha... Visa mer
Payroll Analyst

Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep?

At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden.

Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and enhance people’s well-being.

Together, let’s awaken the world.

About the role

We are looking for a knowledgeable Payroll Analyst to process and manage the company’s payroll to ensure timely and accurate processing of the entire payroll for Hästens employees and consultants in countries outside of Sweden in accordance with company policies and local legislative requirements. You will work in synergy with team members from different departments, in particular Finance and HR departments, to perform various duties including calculation of wages based on e.g. hours worked, commissions and bonuses and administer payments, and cooperate closely with our local payroll partners.

Responsibilities

- Calculate sales commissions and bonuses
- Collate and follow-up review and approvals of commission statements
- Send commission statements to sales representatives
- Provide summary of monthly commission and bonuses to payroll processors
- Collate data from HR
- Attend monthly payroll updates
- Supervise and direct payroll teams (both internal and external)
- Send monthly payroll journals and holiday accruals to accountants and provide information on salary accruals as necessary
- Be knowledgeable about and understand new legislation impacting payroll
- Ensure payroll is completed in an accurate and timely manner
- Oversee the preparation of payroll related documents
- Monitor the accurate processing of staff appointments, transfers, promotions and terminations
- Maintain accurate account balances
- Ensure all payroll information and records are maintained in accordance with statutory requirements
- Resolve issues relating to payroll production
- Attend to payroll-related inquiries and other ad-hoc requests
- Provide support on external audits


Skills and requirements

- 3+ years of experience from international work supporting with similar tasks for different countries.
- People management skills and the ability to work in a team
- Accurate documenting skills and attention to detail
- Knowledgeable in managing processes
- Accounting and finance skills
- Planning and organizational skills


- Excel proficiency
- Able to use payroll software with accuracy and efficiency
- Can be trusted with sensitive information
- Have great communication skills to interact with colleagues and executives
- BSc/BA in business, accounting or relevant field is a plus
- Able to travel to Sweden and/or other countries if needed for meetings and trainings for example.




About Hästens Beds

Sleep may be today’s ultimate modern luxury. But it’s more than that; it’s a biological necessity and the foundation of our entire wellbeing. We want people to sleep well so that they can create the future they dream of upon waking. That’s why our master craftsmen consider and handcraft every detail of our bespoke designs using only the finest natural materials.

We are proud to be a world-class international brand, operating in more than 40 countries with over 300 partners in Europe, Asia, America and Africa - and still growing.

Application process

If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously.

Compensation & Benefits

We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program.

Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status. Visa mindre

Lönespecialist

Vi vill att du ska komma fram säkert Saferoad är en ledande tillverkare och distributör av trafiksäkerhetsprodukter i Sverige. Vi vill att du ska komma fram säkert, oavsett om du kör bil, cyklar eller går och strävar därför efter att göra livet på vägen säkrare. Med ett brett utbud av produkter och tjänster erbjuder vi expertis inom en rad områden. Vi gör livet på vägen säkrare! Saferoad har både utvecklat verksamheten och tagit marknadsandelar. En spännan... Visa mer
Vi vill att du ska komma fram säkert
Saferoad är en ledande tillverkare och distributör av trafiksäkerhetsprodukter i Sverige. Vi vill att du ska komma fram säkert, oavsett om du kör bil, cyklar eller går och strävar därför efter att göra livet på vägen säkrare. Med ett brett utbud av produkter och tjänster erbjuder vi expertis inom en rad områden.
Vi gör livet på vägen säkrare!
Saferoad har både utvecklat verksamheten och tagit marknadsandelar. En spännande resa väntar. Drivs du av att få arbeta i ett dynamiskt företag, i en roll där du får bidra med ditt driv och engagemang? Är du en lönespecialist som har intresse för lönehantering och kollektivavtal och vill vara med och utforma en ny roll hos oss? Då kan detta vara jobbet för dig! Välkommen på en spännande utvecklingsresa!
Här bli du en del av ett prestigelöst team där vi jobbar nära varandra, har kul på jobbet och utvecklas tillsammans. Vi strävar efter ständiga förbättringar och effektiviseringar. I rollen som lönespecialist kommer du att vara en viktig länk mellan medarbetare, chefer och vår ekonomi- och HR avdelning.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna för denna roll kommer att vara att administrera runt löneutbetalningar och semesterskulder, samt att hantera pensionsavsättningar och försäkringar. Rollen som lönespecialist kommer även innefatta att kunna vara behjälplig med en del HR- och personalfrågor, samt gällande framtagning av underlag och statistik. Du som vår nya lönespecialist kommer även ha en huvudroll vad gällande kontakt runt vårt nya HR-system.
Vem är du?
Som person bör du vara noggrann, kommunikativ och kunna ta egna initiativ. Du har en god förmåga att prioritera och växla mellan arbetsuppgifter beroende på vad som är mest akut. Du är energisk och trivs bäst i en händelserik miljö med eget ansvar där du är både trygg med och van vid att ta ansvar för de beslut du fattar.
Du har:
- En eftergymnasial utbildning inom lön, eller annat relevant område som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- 3-5 års erfarenhet från en liknande roll.
- God datorvana och erfarenhet av att arbeta i Office-paketet
-Erfarenhet av att arbeta i HRM-flex, eller i ett likvärdigt system
- Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt
Meriterande om du har:
- Arbetat i affärssystemet Monitor
- Arbetat i HR -och löneprogrammet HRM-Flex
- Erfarenhet av arbete som stödfunktion mot chefer
- Erfarenhet av att ha arbetat i företag som tillämpat kollektivavtalen:
Seko - väg- och ban
IF metall – Byggnadsämnesindustrin
Unionen - Byggnadsämnesindustrin
Tjänsten är placerad i Köping alternativt i Örebro. Vid eventuella frågor, kontakta Åsa Berglund på telefonnummer: 070-4615855 eller via mejl: [email protected] . Tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 30 oktober.
Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är måndag-fredag 7.30 – 16.30
Vi tillämpar löpande urval, så välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Löne och personaladministratör

Rörick Elektriska Verkstad AB är en av nordens ledande serviceverkstäder för elmotorer, pumpar och växellådor. Våra kunder består av såväl stora som små företag som önskar hjälp med felsökning, service och reparationer där vi erbjuder lösningar efter kundens önskemål. Rörick Elektriska Verkstad AB ingår i Momentum Group AB som är noterat på Stockholmsbörsen. För ytterligare information, besök gärna www.rorick.se Löne och personaladministratör Vill Du vara ... Visa mer
Rörick Elektriska Verkstad AB är en av nordens ledande serviceverkstäder för elmotorer, pumpar och växellådor. Våra kunder består av såväl stora som små företag som önskar hjälp med felsökning, service och reparationer där vi erbjuder lösningar efter kundens önskemål. Rörick Elektriska Verkstad AB ingår i Momentum Group AB som är noterat på Stockholmsbörsen. För ytterligare information, besök gärna www.rorick.se
Löne och personaladministratör
Vill Du vara del i ett framgångsrikt företag? Har Du hög energi och ett intresse av att skapa goda relationer samt göra affärer? Då vår verksamhet växt under den sista tiden behöver vi nu anställa en lön och personaladministratör.
Du välkomnas in i ett framgångsrikt bolag som har en fortsatt spännande förändringsresa framför sig och som erbjuder en professionell arbetsmiljö där engagemang, ansvar och samarbete är viktigt. Ett starkt team står redo för att på bästa sätt hjälpa just Dig in i verksamheten. Vi ska se till att Du får bästa möjliga förutsättningar för att lyckas i denna roll och att Du kommer att få roligt på jobbet.
Arbetsuppgifter
Ditt ansvar är att sköta den löpande lönehanteringen och personaladministrationen för Rörick med hög servicenivå. Du kommer att stötta ledningen och verkstadscheferna i personal och lönefrågor samt utveckla och uppdatera vårt verksamhetssystem avseende personalfrågor.
Kvalifikationer
Du som söker har utbildning eller lång erfarenhet inom lön och personalområdet. Kunskaper i Agda samt ekonomi är meriterande. Arbetet kräver att du kan uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift samt god datavana.
Personliga egenskaper
Du är en person som vill engagera dig i Röricks framgång och aktivt bidra till en positiv utveckling inom ditt arbetsområde. Du har god förmåga att uppnå resultat genom bra planering, genomdrivande och uppföljning. Du har en egen "motor" och gillar när det är mycket på gång så att vara självgående och flexibel är därför viktigt. Är Du rätt person ser vi dig gärna långsiktigt i vårt team.
Vi erbjuder i gengäld en professionell, engagerande arbetsmiljö med mycket eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi är ett bra sammansvetsat team där alla har stort fokus på kund samt att stämningen hos oss ska vara positiv och energigivande.
Övrigt
Ansök snarast, då urvalet sker löpande dock senast 2022-09-25.
Upplysningar lämnas av VD Lotta Rörick, på telefon: 0221-457500
Skicka din ansökan med meritförteckning till: [email protected]
Placeringsort Köping
Märk din ansökan: ”ansökan löne och personaladministratör”
Välkommen med Din ansökan. Visa mindre

Payroll Specialist

Payroll Specialist Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep? At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden. Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and e... Visa mer
Payroll Specialist

Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep?

At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden.

Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and enhance people’s well-being.

Together, let’s awaken the world.

About the role

We are looking for a knowledgeable Payroll Specialist to process and manage the company’s payroll to ensure timely and accurate processing of the entire payroll for Hästens employees and consultants in countries outside of Sweden in accordance with company policies and local legislative requirements. You will work in synergy with team members from different departments, in particular Finance and HR departments, to perform various duties including calculation of wages based on e.g. hours worked, commissions and bonuses and administer payments, and cooperate closely with our local payroll partners.

Responsibilities

- Calculate sales commissions and bonuses
- Collate and follow-up review and approvals of commission statements
- Send commission statements to sales representatives
- Provide summary of monthly commission and bonuses to payroll processors
- Collate data from HR
- Attend monthly payroll updates
- Supervise and direct payroll teams (both internal and external)
- Send monthly payroll journals and holiday accruals to accountants and provide information on salary accruals as necessary
- Be knowledgeable about and understand new legislation impacting payroll
- Ensure payroll is completed in an accurate and timely manner
- Oversee the preparation of payroll related documents
- Monitor the accurate processing of staff appointments, transfers, promotions and terminations
- Maintain accurate account balances
- Ensure all payroll information and records are maintained in accordance with statutory requirements
- Resolve issues relating to payroll production
- Attend to payroll-related inquiries and other ad-hoc requests
- Provide support on external audits


Skills and requirements



- 3+ years of experience from international work supporting with similar tasks for different countries.
- People management skills and the ability to work in a team
- Accurate documenting skills and attention to detail
- Knowledgeable in managing processes
- Accounting and finance skills
- Planning and organizational skills


- Excel proficiency
- Able to use payroll software with accuracy and efficiency
- Can be trusted with sensitive information
- Have great communication skills to interact with colleagues and executives
- BSc/BA in business, accounting or relevant field is a plus
- Able to travel to Sweden and/or other countries if needed for meetings and trainings for example.




About Hästens Beds

Sleep may be today’s ultimate modern luxury. But it’s more than that; it’s a biological necessity and the foundation of our entire wellbeing. We want people to sleep well so that they can create the future they dream of upon waking. That’s why our master craftsmen consider and handcraft every detail of our bespoke designs using only the finest natural materials.

We are proud to be a world-class international brand, operating in more than 40 countries with over 300 partners in Europe, Asia, America and Africa - and still growing.

Application process

If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously.

Compensation & Benefits

We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program.

Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status. Visa mindre

Payroll Specialist

Payroll Specialist Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep? At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden. Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and e... Visa mer
Payroll Specialist

Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep?

At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden.

Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and enhance people’s well-being.

Together, let’s awaken the world.

About the role

We are looking for a knowledgeable Payroll Specialist to process and manage the company’s payroll to ensure timely and accurate processing of the entire payroll for Hästens employees and consultants in countries outside of Sweden in accordance with company policies and local legislative requirements. You will work in synergy with team members from different departments, in particular Finance and HR departments, to perform various duties including calculation of wages based on e.g. hours worked, commissions and bonuses and administer payments, and cooperate closely with our local payroll partners.

Responsibilities

- Calculate sales commissions and bonuses
- Collate and follow-up review and approvals of commission statements
- Send commission statements to sales representatives
- Provide summary of monthly commission and bonuses to payroll processors
- Collate data from HR
- Attend monthly payroll updates
- Supervise and direct payroll teams (both internal and external)
- Send monthly payroll journals and holiday accruals to accountants and provide information on salary accruals as necessary
- Be knowledgeable about and understand new legislation impacting payroll
- Ensure payroll is completed in an accurate and timely manner
- Oversee the preparation of payroll related documents
- Monitor the accurate processing of staff appointments, transfers, promotions and terminations
- Maintain accurate account balances
- Ensure all payroll information and records are maintained in accordance with statutory requirements
- Resolve issues relating to payroll production
- Attend to payroll-related inquiries and other ad-hoc requests
- Provide support on external audits


Skills and requirements



- 3+ years of experience from international work supporting with similar tasks for different countries.
- People management skills and the ability to work in a team
- Accurate documenting skills and attention to detail
- Knowledgeable in managing processes
- Accounting and finance skills
- Planning and organizational skills


- Excel proficiency
- Able to use payroll software with accuracy and efficiency
- Can be trusted with sensitive information
- Have great communication skills to interact with colleagues and executives
- BSc/BA in business, accounting or relevant field is a plus
- Able to travel to Sweden and/or other countries if needed for meetings and trainings for example.




About Hästens Beds

Sleep may be today’s ultimate modern luxury. But it’s more than that; it’s a biological necessity and the foundation of our entire wellbeing. We want people to sleep well so that they can create the future they dream of upon waking. That’s why our master craftsmen consider and handcraft every detail of our bespoke designs using only the finest natural materials.

We are proud to be a world-class international brand, operating in more than 40 countries with over 300 partners in Europe, Asia, America and Africa - and still growing.

Application process

If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously.

Compensation & Benefits

We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program.

Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status. Visa mindre

Payroll Specialist

Payroll Specialist Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep? At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden. Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and e... Visa mer
Payroll Specialist

Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep?

At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden.

Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and enhance people’s well-being.

Together, let’s awaken the world.

About the role

We are looking for a knowledgeable Payroll Specialist to process and manage the company’s payroll to ensure timely and accurate processing of the entire payroll for Hästens employees and consultants in countries outside of Sweden in accordance with company policies and local legislative requirements. You will work in synergy with team members from different departments, in particular Finance and HR departments, to perform various duties including calculation of wages based on e.g. hours worked, commissions and bonuses and administer payments, and cooperate closely with our local payroll partners.

Responsibilities

- Calculate sales commissions and bonuses
- Collate and follow-up review and approvals of commission statements
- Send commission statements to sales representatives
- Provide summary of monthly commission and bonuses to payroll processors
- Collate data from HR
- Attend monthly payroll updates
- Supervise and direct payroll teams (both internal and external)
- Send monthly payroll journals and holiday accruals to accountants and provide information on salary accruals as necessary
- Be knowledgeable about and understand new legislation impacting payroll
- Ensure payroll is completed in an accurate and timely manner
- Oversee the preparation of payroll related documents
- Monitor the accurate processing of staff appointments, transfers, promotions and terminations
- Maintain accurate account balances
- Ensure all payroll information and records are maintained in accordance with statutory requirements
- Resolve issues relating to payroll production
- Attend to payroll-related inquiries and other ad-hoc requests
- Provide support on external audits


Skills and requirements



- 3+ years of experience from international work supporting with similar tasks for different countries.
- People management skills and the ability to work in a team
- Accurate documenting skills and attention to detail
- Knowledgeable in managing processes
- Accounting and finance skills
- Planning and organizational skills


- Excel proficiency
- Able to use payroll software with accuracy and efficiency
- Can be trusted with sensitive information
- Have great communication skills to interact with colleagues and executives
- BSc/BA in business, accounting or relevant field is a plus
- Able to travel to Sweden and/or other countries if needed for meetings and trainings for example.




About Hästens Beds

Sleep may be today’s ultimate modern luxury. But it’s more than that; it’s a biological necessity and the foundation of our entire wellbeing. We want people to sleep well so that they can create the future they dream of upon waking. That’s why our master craftsmen consider and handcraft every detail of our bespoke designs using only the finest natural materials.

We are proud to be a world-class international brand, operating in more than 40 countries with over 300 partners in Europe, Asia, America and Africa - and still growing.

Application process

If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously.

Compensation & Benefits

We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program.

Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status. Visa mindre

Payroll Specialist

Payroll Specialist Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep? At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden. Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and e... Visa mer
Payroll Specialist

Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep?

At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden.

Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and enhance people’s well-being.

Together, let’s awaken the world.

About the role

We are looking for a knowledgeable Payroll Specialist to process and manage the company’s payroll to ensure timely and accurate processing of the entire payroll for Hästens employees and consultants in countries outside of Sweden in accordance with company policies and local legislative requirements. You will work in synergy with team members from different departments, in particular Finance and HR departments, to perform various duties including calculation of wages based on e.g. hours worked, commissions and bonuses and administer payments, and cooperate closely with our local payroll partners.

Responsibilities

- Calculate sales commissions and bonuses
- Collate and follow-up review and approvals of commission statements
- Send commission statements to sales representatives
- Provide summary of monthly commission and bonuses to payroll processors
- Collate data from HR
- Attend monthly payroll updates
- Supervise and direct payroll teams (both internal and external)
- Send monthly payroll journals and holiday accruals to accountants and provide information on salary accruals as necessary
- Be knowledgeable about and understand new legislation impacting payroll
- Ensure payroll is completed in an accurate and timely manner
- Oversee the preparation of payroll related documents
- Monitor the accurate processing of staff appointments, transfers, promotions and terminations
- Maintain accurate account balances
- Ensure all payroll information and records are maintained in accordance with statutory requirements
- Resolve issues relating to payroll production
- Attend to payroll-related inquiries and other ad-hoc requests
- Provide support on external audits


Skills and requirements



- 3+ years of experience from international work supporting with similar tasks for different countries.
- People management skills and the ability to work in a team
- Accurate documenting skills and attention to detail
- Knowledgeable in managing processes
- Accounting and finance skills
- Planning and organizational skills


- Excel proficiency
- Able to use payroll software with accuracy and efficiency
- Can be trusted with sensitive information
- Have great communication skills to interact with colleagues and executives
- BSc/BA in business, accounting or relevant field is a plus
- Able to travel to Sweden and/or other countries if needed for meetings and trainings for example.




About Hästens Beds

Sleep may be today’s ultimate modern luxury. But it’s more than that; it’s a biological necessity and the foundation of our entire wellbeing. We want people to sleep well so that they can create the future they dream of upon waking. That’s why our master craftsmen consider and handcraft every detail of our bespoke designs using only the finest natural materials.

We are proud to be a world-class international brand, operating in more than 40 countries with over 300 partners in Europe, Asia, America and Africa - and still growing.

Application process

If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously.

Compensation & Benefits

We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program.

Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status. Visa mindre

Payroll Specialist

Payroll Specialist Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep? At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden. Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and e... Visa mer
Payroll Specialist

Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep?

At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden.

Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and enhance people’s well-being.

Together, let’s awaken the world.

About the role

We are looking for a knowledgeable Payroll Specialist to process and manage the company’s payroll to ensure timely and accurate processing of the entire payroll for Hästens employees and consultants in countries outside of Sweden in accordance with company policies and local legislative requirements. You will work in synergy with team members from different departments, in particular Finance and HR departments, to perform various duties including calculation of wages based on e.g. hours worked, commissions and bonuses and administer payments, and cooperate closely with our local payroll partners.

Responsibilities

- Calculate sales commissions and bonuses
- Collate and follow-up review and approvals of commission statements
- Send commission statements to sales representatives
- Provide summary of monthly commission and bonuses to payroll processors
- Collate data from HR
- Attend monthly payroll updates
- Supervise and direct payroll teams (both internal and external)
- Send monthly payroll journals and holiday accruals to accountants and provide information on salary accruals as necessary
- Be knowledgeable about and understand new legislation impacting payroll
- Ensure payroll is completed in an accurate and timely manner
- Oversee the preparation of payroll related documents
- Monitor the accurate processing of staff appointments, transfers, promotions and terminations
- Maintain accurate account balances
- Ensure all payroll information and records are maintained in accordance with statutory requirements
- Resolve issues relating to payroll production
- Attend to payroll-related inquiries and other ad-hoc requests
- Provide support on external audits


Skills and requirements



- 3+ years of experience from international work supporting with similar tasks for different countries.
- People management skills and the ability to work in a team
- Accurate documenting skills and attention to detail
- Knowledgeable in managing processes
- Accounting and finance skills
- Planning and organizational skills


- Excel proficiency
- Able to use payroll software with accuracy and efficiency
- Can be trusted with sensitive information
- Have great communication skills to interact with colleagues and executives
- BSc/BA in business, accounting or relevant field is a plus
- Able to travel to Sweden and/or other countries if needed for meetings and trainings for example.




About Hästens Beds

Sleep may be today’s ultimate modern luxury. But it’s more than that; it’s a biological necessity and the foundation of our entire wellbeing. We want people to sleep well so that they can create the future they dream of upon waking. That’s why our master craftsmen consider and handcraft every detail of our bespoke designs using only the finest natural materials.

We are proud to be a world-class international brand, operating in more than 40 countries with over 300 partners in Europe, Asia, America and Africa - and still growing.

Application process

If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously.

Compensation & Benefits

We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program.

Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status. Visa mindre

Payroll Specialist

Payroll Specialist Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep? At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden. Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and e... Visa mer
Payroll Specialist

Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep?

At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden.

Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and enhance people’s well-being.

Together, let’s awaken the world.

About the role

We are looking for a knowledgeable Payroll Specialist to process and manage the company’s payroll to ensure timely and accurate processing of the entire payroll for Hästens employees and consultants in countries outside of Sweden in accordance with company policies and local legislative requirements. You will work in synergy with team members from different departments, in particular Finance and HR departments, to perform various duties including calculation of wages based on e.g. hours worked, commissions and bonuses and administer payments, and cooperate closely with our local payroll partners.

Responsibilities

- Calculate sales commissions and bonuses
- Collate and follow-up review and approvals of commission statements
- Send commission statements to sales representatives
- Provide summary of monthly commission and bonuses to payroll processors
- Collate data from HR
- Attend monthly payroll updates
- Supervise and direct payroll teams (both internal and external)
- Send monthly payroll journals and holiday accruals to accountants and provide information on salary accruals as necessary
- Be knowledgeable about and understand new legislation impacting payroll
- Ensure payroll is completed in an accurate and timely manner
- Oversee the preparation of payroll related documents
- Monitor the accurate processing of staff appointments, transfers, promotions and terminations
- Maintain accurate account balances
- Ensure all payroll information and records are maintained in accordance with statutory requirements
- Resolve issues relating to payroll production
- Attend to payroll-related inquiries and other ad-hoc requests
- Provide support on external audits


Skills and requirements



- 3+ years of experience from international work supporting with similar tasks for different countries.
- People management skills and the ability to work in a team
- Accurate documenting skills and attention to detail
- Knowledgeable in managing processes
- Accounting and finance skills
- Planning and organizational skills


- Excel proficiency
- Able to use payroll software with accuracy and efficiency
- Can be trusted with sensitive information
- Have great communication skills to interact with colleagues and executives
- BSc/BA in business, accounting or relevant field is a plus
- Able to travel to Sweden and/or other countries if needed for meetings and trainings for example.




About Hästens Beds

Sleep may be today’s ultimate modern luxury. But it’s more than that; it’s a biological necessity and the foundation of our entire wellbeing. We want people to sleep well so that they can create the future they dream of upon waking. That’s why our master craftsmen consider and handcraft every detail of our bespoke designs using only the finest natural materials.

We are proud to be a world-class international brand, operating in more than 40 countries with over 300 partners in Europe, Asia, America and Africa - and still growing.

Application process

If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously.

Compensation & Benefits

We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program.

Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status. We will consider qualified applicants for a position regardless of arrest or conviction records, consistent with legal requirements. Visa mindre

Payroll Specialist

Payroll Specialist Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep? At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden. Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and e... Visa mer
Payroll Specialist

Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep?

At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden.

Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and enhance people’s well-being.

Together, let’s awaken the world.

About the role

We are looking for a knowledgeable Payroll Specialist to process and manage the company’s payroll to ensure timely and accurate processing of the entire payroll for Hästens employees and consultants in countries outside of Sweden in accordance with company policies and local legislative requirements. You will work in synergy with team members from different departments, in particular Finance and HR departments, to perform various duties including calculation of wages based on e.g. hours worked, commissions and bonuses and administer payments, and cooperate closely with our local payroll partners.

Responsibilities

- Calculate sales commissions and bonuses
- Collate and follow-up review and approvals of commission statements
- Send commission statements to sales representatives
- Provide summary of monthly commission and bonuses to payroll processors
- Collate data from HR
- Attend monthly payroll updates
- Supervise and direct payroll teams (both internal and external)
- Send monthly payroll journals and holiday accruals to accountants and provide information on salary accruals as necessary
- Be knowledgeable about and understand new legislation impacting payroll
- Ensure payroll is completed in an accurate and timely manner
- Oversee the preparation of payroll related documents
- Monitor the accurate processing of staff appointments, transfers, promotions and terminations
- Maintain accurate account balances
- Ensure all payroll information and records are maintained in accordance with statutory requirements
- Resolve issues relating to payroll production
- Attend to payroll-related inquiries and other ad-hoc requests
- Provide support on external audits


Skills and requirements



- 3+ years of experience from international work supporting with similar tasks for different countries.
- People management skills and the ability to work in a team
- Accurate documenting skills and attention to detail
- Knowledgeable in managing processes
- Accounting and finance skills
- Planning and organizational skills


- Excel proficiency
- Able to use payroll software with accuracy and efficiency
- Can be trusted with sensitive information
- Have great communication skills to interact with colleagues and executives
- BSc/BA in business, accounting or relevant field is a plus
- Able to travel to Sweden and/or other countries if needed for meetings and trainings for example.




About Hästens Beds

Sleep may be today’s ultimate modern luxury. But it’s more than that; it’s a biological necessity and the foundation of our entire wellbeing. We want people to sleep well so that they can create the future they dream of upon waking. That’s why our master craftsmen consider and handcraft every detail of our bespoke designs using only the finest natural materials.

We are proud to be a world-class international brand, operating in more than 40 countries with over 300 partners in Europe, Asia, America and Africa - and still growing.

Application process

If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously.

Compensation & Benefits

We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program.

Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status. Visa mindre

Payroll Specialist

Payroll Specialist Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep? At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden. Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and e... Visa mer
Payroll Specialist

Do you dream of changing peoples’ lives through extraordinary sleep?

At Hästens, we strive for a world where people sleep well - one that’s more joyful, peaceful and loving. Every day since 1852, we continue to hone our world-class craft in our factory in Köping, Sweden.

Join our tribe of extraordinary creative thinkers and visionaries to embody the Spirit of Hästens: an open mind, global outlook and a desire to master our craft and enhance people’s well-being.

Together, let’s awaken the world.

About the role

We are looking for a knowledgeable Payroll Specialist to process and manage the company’s payroll to ensure timely and accurate processing of the entire payroll for Hästens employees and consultants in countries outside of Sweden in accordance with company policies and local legislative requirements. You will work in synergy with team members from different departments, in particular Finance and HR departments, to perform various duties including calculation of wages based on e.g. hours worked, commissions and bonuses and administer payments, and cooperate closely with our local payroll partners.

Responsibilities

- Calculate sales commissions and bonuses
- Collate and follow-up review and approvals of commission statements
- Send commission statements to sales representatives
- Provide summary of monthly commission and bonuses to payroll processors
- Collate data from HR
- Attend monthly payroll updates
- Supervise and direct payroll teams (both internal and external)
- Send monthly payroll journals and holiday accruals to accountants and provide information on salary accruals as necessary
- Be knowledgeable about and understand new legislation impacting payroll
- Ensure payroll is completed in an accurate and timely manner
- Oversee the preparation of payroll related documents
- Monitor the accurate processing of staff appointments, transfers, promotions and terminations
- Maintain accurate account balances
- Ensure all payroll information and records are maintained in accordance with statutory requirements
- Resolve issues relating to payroll production
- Attend to payroll-related inquiries and other ad-hoc requests
- Provide support on external audits


Skills and requirements



- 3+ years of experience from international work supporting with similar tasks for different countries.
- People management skills and the ability to work in a team
- Accurate documenting skills and attention to detail
- Knowledgeable in managing processes
- Accounting and finance skills
- Planning and organizational skills


- Excel proficiency
- Able to use payroll software with accuracy and efficiency
- Can be trusted with sensitive information
- Have great communication skills to interact with colleagues and executives
- BSc/BA in business, accounting or relevant field is a plus
- Able to travel to Sweden and/or other countries if needed for meetings and trainings for example.




About Hästens Beds

Sleep may be today’s ultimate modern luxury. But it’s more than that; it’s a biological necessity and the foundation of our entire wellbeing. We want people to sleep well so that they can create the future they dream of upon waking. That’s why our master craftsmen consider and handcraft every detail of our bespoke designs using only the finest natural materials.

We are proud to be a world-class international brand, operating in more than 40 countries with over 300 partners in Europe, Asia, America and Africa - and still growing.

Application process

If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously.

Compensation & Benefits

We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program.

Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status. Visa mindre

Lönehandläggare

Västra Mälardalens Kommunalförbund ger medlemskommunerna Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar med tillhörande kommunala bolag och förbund service och support inom bland annat räddningstjänst, lön, krisberedskap, upphandling, IT och telefoni. Förbundet har totalt cirka 170 anställda varav ca 70 inom administrationen och 100 inom räddningstjänsten. Vår värdegrund innebär att alla medarbetare ska känna stolthet i att arbeta i Västra Mälardalen kommunalförb... Visa mer
Västra Mälardalens Kommunalförbund ger medlemskommunerna Köping, Arboga, Kungsör och Surahammar med tillhörande kommunala bolag och förbund service och support inom bland annat räddningstjänst, lön, krisberedskap, upphandling, IT och telefoni. Förbundet har totalt cirka 170 anställda varav ca 70 inom administrationen och 100 inom räddningstjänsten.

Vår värdegrund innebär att alla medarbetare ska känna stolthet i att arbeta i Västra Mälardalen kommunalförbund. Det når vi genom att visa respekt för varandra, engagemang , ha uppdragsgivarna i fokus och att allas gemensamma insatser bidrar till ett gott resultat för helheten.

Är du precis som vi förtjust i lönearbete? Då har vi jobbet för dig!

Nu söker vi lönehandläggare till oss på Västra Mälardalens Kommunalförbund (VMKF) med placering på Löneavdelningen i Köping. Vi söker tre personer varav en för tillsvidareanställning och två för vikariat t.o.m. sista juni 2020. Löneavdelningen tillhör den administrativa förvaltningen i förbundet och ansvarar för lönehantering till kommunerna Köping, Arboga och Kungsör.

Löneavdelningen består av 15 personer specialiserade på lön. Förutom avdelningschef finns en arbetsledare som leder och fördelar det dagliga arbetet. Inom avdelningen finns även ett antal systemförvaltare för de olika personalsystemen. Ett förändringsarbete pågår med att digitalisera löneprocessen. Totalt bearbetas cirka 6 900 kommunala löner varje månad. Är du vår nya kollega som tillsammans med oss vill arbeta med kommunala löner?

Vad gör en lönehandläggare?
Hos oss arbetar vi i team och de huvudsakliga arbetsuppgifterna är att hantera hela flödet från registrering av nyanställda till utbetalning av lön. En stor del av löneuppgifterna rapporterar den anställde själv in via Självservice, men det förekommer även viss manuell registrering som utförs av dig som lönehandläggare. Inför lönebearbetningen kan det vara högt tempo hos oss och det ingår att kontrollera inrapporterade data vilket ibland kräver en numerisk förmåga att kontrollräkna siffrorna manuellt.

I arbetsuppgifterna ingår även att utfärda olika typer av intyg, t ex arbetsgivarintyg, inkomstintyg och tjänstgöringsintyg. Som lönehandläggaren ansvarar du även för administration av personakter, arkivering och gallring av vissa handlingar.

I tjänsten ingår schemalagd kundtjänstsupport till chefer och övrig personal gällande frågor om lön och kollektivavtal. Det kan vara frågor om semesterdagar, vad som gäller vid föräldraledighet, regler för traktamente eller dubbelkolla att de tolkat kollektivavtalet rätt i en diskussion.

Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete och en trevlig arbetsplats där du dagligen får samarbeta med skickliga kollegor inom förbundet. Tillsammans med kollegorna ingår att delta i Löneavdelningens ständigt pågående förbättringsarbete gällande arbetssätt, rutiner och processer.

Vem är du?
Vi söker dig med utbildning som lönekonsult eller annan relevant utbildning för tjänsten alternativt tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi arbetar idag med personalsystemet Personec. Vi ser gärna att du sedan tidigare har arbetat inom kommunal verksamhet. Du bör ha kunskaper om lagar och avtal som styr lönen.

Hos oss är teamarbete viktigt och vi ställer upp för varandra, därför kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet i rekryteringen. God samarbetsförmåga och tydlighet behövs i ditt stödjande och serviceinriktade arbete mot våra kunder. För dig är det inga konstigheter att förklara situationer i tal och skrift lättförståeligt ex. i telefon och på mejl. Vi vill att du som person tar ansvar för ditt uppdrag, löser olika situationer med flexibilitet samt är noggrann och uthållig.

Låter det som du?
Glöm inte i din ansökan att nämna om du är intresserad av vikariat och/eller tillsvidareanställning!

Varmt välkommen med din ansökan!


Övrigt
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att Västra Mälardalens Kommunalförbund behandlar dina personuppgifter enligt GDPR.

Vi undanber oss bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande. Visa mindre

Lönehandläggare till Västra Mälardalens Kommunalförbund

Ansök    Dec 1    Köpings kommun    Löneadministratör
Är du utbildad för att arbeta med lönehandläggning eller har du flera års erfarenhet av arbete med lön? Då kanske vår tjänst som lönehandläggare på Västra Mälardalens Kommunalförbunds löneavdelning kan vara något för dig? Nu söker vi en lönehandläggare till vårt kontor i Köping för en tillsvidareanställning. Västra Mälardalens Kommunalförbund (VMKF) ger våra medlemskommuner Köping, Arboga, Kungsör, Surahammar samt deras kommunala bolag och förbund servi... Visa mer
Är du utbildad för att arbeta med lönehandläggning eller har du flera års erfarenhet av arbete med lön? Då kanske vår tjänst som lönehandläggare på Västra Mälardalens Kommunalförbunds löneavdelning kan vara något för dig? Nu söker vi en lönehandläggare till vårt kontor i Köping för en tillsvidareanställning.

Västra Mälardalens Kommunalförbund (VMKF) ger våra medlemskommuner Köping, Arboga, Kungsör, Surahammar samt deras kommunala bolag och förbund service och support inom bland annat lön, krisberedskap, upphandling, IT och telefoni. Hos oss arbetar totalt cirka 70 anställda. Vår värdegrund innebär att alla medarbetare ska känna stolthet i att arbeta hos oss. Det når vi genom att visa respekt för varandra, engagemang, ha uppdragsgivarna i fokus och att allas gemensamma insatser bidrar till ett gott resultat för helheten.

 

Vi på löneavdelningen ansvarar för löne- och pensionsservice åt kommunerna Köping, Arboga, Kungsör samt deras bolag och förbund. Löneavdelningen består idag av 14 personer specialiserade på lön. Förutom avdelningschef finns en arbetsledare som leder och fördelar det dagliga arbetet. Hos oss finns även ett antal systemförvaltare för de olika personalsystemen. Just nu är vi på löneavdelning inne i ett spännande förändringsarbete där vi övergår från en manuell lönehantering till en mer digital lönehanteringsprocess. Vi söker nu dig som vill vara en del av denna utveckling tillsammans med oss.



Vad gör du som lönehandläggare hos oss?
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hantera hela flödet från registrering av nyanställda till utbetalning av lön. En stor del av löneuppgifterna rapporterar den anställde själv in via Självservice, men det förekommer även viss manuell registrering som utförs av dig som lönehandläggare. Inför lönebearbetningen ingår även att kontrollera inrapporterade data.


I övrigt ingår även att utfärda olika typer av intyg, t ex arbetsgivarintyg, inkomstintyg och tjänstgöringsintyg. Som lönehandläggare ansvarar du även för administration av personakter, arkivering och gallring av vissa handlingar.


Då vi arbetar med uppdragsgivarna i fokus ingår också schemalagd kundtjänstsupport mot chefer och övrig personal gällande frågor om lön och kollektivavtal.



Kvalifikationer
Du har lönekonsultutbildning eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig inom lön.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av personalsystemet Personec och erfarenhet från arbete inom kommunal verksamhet är meriterande. För att lyckas i rollen bör du även ha goda kunskaper om lagar och avtal som styr lönen. Då bilkörning till vår uppdragstagare ingår i tjänsten är det krav på B-körkort. 



Vem är du? 

Vi söker dig som är driven, har intresse och engagemang för den löneadministrativa processen samt har förmåga att se både helhet och detaljer. God social förmåga och positivt förhållningssätt är viktiga egenskaper liksom samarbetsförmåga då man inom och mellan teamen arbetar tillsammans. Samtidigt är det viktigt att på ett självgående sätt utföra rätt uppgifter på rätt sätt och i rätt tid.

Du har ett effektivt arbetssätt och god förmåga att prioritera bland uppgifter. Servicekänsla är nödvändigt då majoriteten av arbetsuppgifterna sker i nära samarbete med chefer och assistenter i medlemskommunerna, bolagen och förbunden.

 

Låter det som en tjänst för dig?

Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!

 

Du är välkommen med din ansökan senast den 2021-12-12.

 

 

Övrigt 
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete samt en trevlig arbetsplats där du dagligen får samarbeta med skickliga kollegor inom samma arbetsfält.

Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att Västra Mälardalens Kommunalförbund behandlar dina personuppgifter enligt GDPR.

Vi undanber oss bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.



Västra Mälardalens kommunalförbund (VMKF) arbetar för ett utvecklat och fördjupat samarbete mellan medlemskommunerna Arboga kommun, Kungsörs kommun, Köpings kommun och Surahammars kommun. Den grundläggande idén med förbundet är att säkra kompetens­försörjningen, bibehålla en hög kvalitet samt att effektivisera och minska den totala kostnaden för medlemskommunerna.

Läs mer om oss på vår hemsida www.vmkfb.se.

Vår kommun

Köping ligger i Västra Mälardalen mellan Örebro, Västerås och Eskilstuna. Med våra 26 000 invånare är vi en lagom stor kommun där nära samarbeten blir möjliga. Att arbeta i kommunen är betydelsefullt och gör direkt skillnad i köpingsbornas vardag.


Köpings kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre