Lediga jobb som Account manager i Köping

Se lediga jobb som Account manager i Köping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Köping som finns hos arbetsgivaren.

Account Manager B2B på distans i en växande koncern

Vill du jobba som säljare på distans i en växande koncern, där du har möjligheter att påverka din egen karriär? Lifestyle Mediapartner är en nordisk mediekoncern bestående av sex nischade produktbolag primärt inom digital out of home. Du kommer arbeta inom ButiksDisplay som sedan 2018 är partners till ICA Sverige genom att hjälpa lokala företagare att marknadsföra sig mot butiksbesökarna via TV-skärmarna ovanför kassalinjerna. Vi öppnar nu upp möjlighete... Visa mer
Vill du jobba som säljare på distans i en växande koncern, där du har möjligheter att påverka din egen karriär?
Lifestyle Mediapartner är en nordisk mediekoncern bestående av sex nischade produktbolag primärt inom digital out of home. Du kommer arbeta inom ButiksDisplay som sedan 2018 är partners till ICA Sverige genom att hjälpa lokala företagare att marknadsföra sig mot butiksbesökarna via TV-skärmarna ovanför kassalinjerna.
Vi öppnar nu upp möjligheten att arbeta på distans med det roligaste du vet - försäljning. Din uppgift kommer vara att arbeta med uppsökande företagsförsäljning (B2B försäljning) där du självständigt söker upp företag som du sedan kontaktar över telefon i syfte att sälja annonsplatser på ICA:s kassalinjeskärmar. Du förvaltar din kundstock över tid genom att löpande hålla kontakten med befintliga kunder och förlänga dem.


Vem söker vi?
Vi söker ständigt efter sociala, drivna och målmedvetna kollegor som har ambitioner att utvecklas och växa. För att trivas i denna roll behöver du ha lätt för att lära dig, vara öppen för utveckling och älska att prata med människor. Om du till stor del tickar boxarna nedan så kan det vara dig vi letar efter!
Du har erfarenhet av uppsökande försäljning, meriterande om arbetssättet är likt vårt.
Du är van att arbeta med telefon och dator som verktyg, samt har en kontorsuppsättning hemma.
Du har erfarenhet av att arbeta på distans, därmed självdisciplin att arbeta strukturerat på egen hand.
Du trivs med att arbeta prestationsbaserad med tydliga målsättningar och därmed har ett inre driv att lyckas.

Vi ser gärna att du har möjlighet att ta dig till vårt huvudkontor i Eskilstuna alternativt ButiksDisplays kontor i Västerås ungefär en gång i månaden för teamaktiviteter eller workshops, därmed är det ett krav att du är bosatt i Sverige.


Vårt erbjudande
Som nyanställd får du en introduktion i modern företagsförsäljning, vårt arbetssätt samt de system vi använder fastän vi tror att du från start kommer vara relativt självgående. Skulle du ha möjlighet att vara på plats större delen av din onboarding ser vi som en stor fördel, för att sedan övergå till att arbeta självständigt hemifrån när du känner dig redo.
I denna roll har du möjlighet att arbeta enbart provisionsbaserad vilket också skulle innebära flexibla arbetstider och en frihet att kunna arbeta när det bäst passar dig. Vi tillhandahåller dig mjukvaran som krävs, men du behöver ha en egen kontorsuppsättning hemma med fungerande dator och headset.
Om företaget
Lifestyle Mediapartner erbjuder exponering i egna nischade, exklusiva skärmnätverk och är annons- och avtalspartner för bland annat ICA Sverige. Vi har sedan 2007 jobbat med värdeskapande B2B-försäljning med flera prestigefyllda försäljningsuppdrag och egenutvecklade produkter. Vårt mål är att bli störst i Norden på DOOH för nischade målgrupper. Vi är trefaldigt certifierade av Great Place To Work, som årligen utser Sveriges bästa arbetsplatser. Vi finns i centrala Eskilstuna, Norrköping, Västerås och Helsingfors, och erbjuder nu möjlighet att arbeta på distans hemifrån. I koncernen är vi närmare 70 medarbetare.


Övrig information
Titel: Account Manager
Arbetsplats: Distans, men krav på bosättning i Sverige.
Lön: Fast garantimånadslön och rörlig provision, alternativt endast provisionsbaserad lön.
Arbetstider: Måndag-torsdag 08.00-17.00 samt fredagar 07.30-16.30 (heltid). Vid enbart provisionsbaserad lön är arbetstiderna flexibla.
Anställningsform: 6 månaders provanställning följt av tillsvidareanställning
Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Auktionsmäklare Köping, Hallstahammar, Arboga med omnejd

Ansök    Aug 9    Klaravik AB    Account manager
Vad vårt jobb är På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Under 2023 såldes objekt för 3,9 miljarder kronor genom företaget och i år ligger prognosen på ytterligare tillväxt! Nu söker vi en auktionsmäklare till vårt team i distriktet Köping... Visa mer
Vad vårt jobb är På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Under 2023 såldes objekt för 3,9 miljarder kronor genom företaget och i år ligger prognosen på ytterligare tillväxt!
Nu söker vi en auktionsmäklare till vårt team i distriktet Köping, Hallstahammar, Arboga, Fagersta, Surahammar, Kungsör, Norberg ochSkinnskatteberg där du också är bosatt. Vår nuvarande auktionsmäklare i distriktet kommer vara tjänstledig i 6 månader, vilket innebär att du kommer ta hand om våra befintliga kunder samt bearbeta nya potentiella kunder. När vår nuvarande auktionsmäklare kommer tillbaka kommer ni arbeta bredvid varandra i distriktet.
Vad ditt jobb blir Även om vår försäljningsarena är digital är det personliga mötet med våra säljande kunder hjärtat i vår affär. I ditt arbete kommer du dagligen att uppsöka, bearbeta, boka möten med och träffa våra säljande kunder. Du fotograferar, filmar samt dokumenterar objekt och sköter administration kring auktionerna. Våra ledord är hög service med kvalitet och vi jobbar långsiktigt med våra kundrelationer.
För oss är medarbetarna väldigt viktiga, och trots att du kommer få stort eget ansvar kommer du vara del i ett gäng olika individer, med olika dialekter och bakgrund - men alla med samma passion för det vi gör. Läs mer om hur det är att jobba som auktionsmäklare.Vem du är Det viktigaste för oss är att du är prestigelös, nyfiken, social och energisk. Du kommer behöva en stor portion eget driv och struktur för att trivas i den här rollen, inte minst då du kommer att utgå från hemmet. Men vi kan lova dig ett sammansvetsat team och ett unikt och roligt arbete!
Till skillnad från vår bransch i stort, är vi ett stort antal kvinnor på Klaravik och strävar alltid efter en jämn könsfördelning. B-körkort är ett krav, och du behöver förutom svenska behärska engelska som arbetsspråk. Vi kommer att förse dig med tjänstebil och alla de arbetsverktyg som behövs i jobbet.
Detaljer Anställningsform: Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas. Arbetsort: Distriktet inkluderar kommunerna Köping, Hallstahammar, Arboga, Fagersta, Surahammar, Kungsör, Norberg ochSkinnskatteberg.
Välkommen med din ansökan senast den 14/8. För frågor om tjänsten, maila försäljningschef Andrea Elfman på [email protected]. Visa mindre

Auktionsmäklare Köping, Hallstahammar, Arboga med omnejd

Ansök    Jul 30    Klaravik AB    Account manager
Vad vårt jobb är På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Under 2023 såldes objekt för 3,9 miljarder kronor genom företaget och i år ligger prognosen på ytterligare tillväxt! Nu söker vi en auktionsmäklare till vårt team i distriktet Köping... Visa mer
Vad vårt jobb är På Klaravik sammanför vi hundratusentals köpare över hela världen med säljare av maskiner och fordon via vår webbplats klaravik.se. Vi har skapat en auktionstjänst där man dagligen hittar mängder av nya objekt att lägga bud på, och vårt företag växer ständigt. Under 2023 såldes objekt för 3,9 miljarder kronor genom företaget och i år ligger prognosen på ytterligare tillväxt!
Nu söker vi en auktionsmäklare till vårt team i distriktet Köping, Hallstahammar, Arboga, Fagersta, Surahammar, Kungsör, Norberg ochSkinnskatteberg där du också är bosatt. Vår nuvarande auktionsmäklare i distriktet kommer vara tjänstledig i 6 månader, vilket innebär att du kommer ta hand om våra befintliga kunder samt bearbeta nya potentiella kunder. När vår nuvarande auktionsmäklare kommer tillbaka kommer ni arbeta bredvid varandra i distriktet.
Vad ditt jobb blir Även om vår försäljningsarena är digital är det personliga mötet med våra säljande kunder hjärtat i vår affär. I ditt arbete kommer du dagligen att uppsöka, bearbeta, boka möten med och träffa våra säljande kunder. Du fotograferar, filmar samt dokumenterar objekt och sköter administration kring auktionerna. Våra ledord är hög service med kvalitet och vi jobbar långsiktigt med våra kundrelationer.
För oss är medarbetarna väldigt viktiga, och trots att du kommer få stort eget ansvar kommer du vara del i ett gäng olika individer, med olika dialekter och bakgrund - men alla med samma passion för det vi gör. Läs mer om hur det är att jobba som auktionsmäklare.Vem du är Det viktigaste för oss är att du är prestigelös, nyfiken, social och energisk. Du kommer behöva en stor portion eget driv och struktur för att trivas i den här rollen, inte minst då du kommer att utgå från hemmet. Men vi kan lova dig ett sammansvetsat team och ett unikt och roligt arbete!
Till skillnad från vår bransch i stort, är vi ett stort antal kvinnor på Klaravik och strävar alltid efter en jämn könsfördelning. B-körkort är ett krav, och du behöver förutom svenska behärska engelska som arbetsspråk. Vi kommer att förse dig med tjänstebil och alla de arbetsverktyg som behövs i jobbet.
Detaljer Anställningsform: Tillsvidare, 6 månaders provanställning tillämpas. Arbetsort: Distriktet inkluderar kommunerna Köping, Hallstahammar, Arboga, Fagersta, Surahammar, Kungsör, Norberg ochSkinnskatteberg.

Välkommen med din ansökan senast den 6/8. För frågor om tjänsten, maila försäljningschef Andrea Elfman på [email protected]. Visa mindre

Sales Support Specialist till globalt teknikföretag sökes!

Är du teknikintresserad och brinner för att hjälpa människor? Är du dessutom driven och organiserad i ditt arbete? Detta är tjänsten för dig som är redo för ett spännande arbete hos en global aktör med goda utvecklingsmöjligheter. Ta chansen och sök redan idag då urval sker löpande! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en Sales support specialist. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av... Visa mer
Är du teknikintresserad och brinner för att hjälpa människor? Är du dessutom driven och organiserad i ditt arbete? Detta är tjänsten för dig som är redo för ett spännande arbete hos en global aktör med goda utvecklingsmöjligheter. Ta chansen och sök redan idag då urval sker löpande!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en Sales support specialist. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter
Som sales support specialist kommer du ta ansvar för att utarbeta och presentera reservdelsofferter till kundens säljbolag över hela världen. Du kommer att genomföra hela offertprocessen, från initial förfrågan till färdig offert för att sedan överlämna till orderavdelning efter ordermottagning.

Exempel på arbetsuppgifter som rollen innefattar är: 

• Arbeta i nära samarbete med andra avdelningar för att samla in och utbyta den information som krävs för att framgångsrikt lämna offerter
• Tillsammans med kollegorna, säkerställa att kunderna erhåller högklassig och professionell support och service.

Vi söker dig som

• Har eftergymnasial utbildning (YH/högskola/universitet)
• Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Erfarenhet av Office 365 och Salesforce är meriterande
• Tidigare erfarenhet av säljsupport eller sälj är också meriterande

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund . Du är flexibel, driven och har en positiv inställning till arbetet. Du tar ansvar för ditt arbete och är kundfokuserad. Då rollen innebär mycket kontakt med både externa och interna parter besitter du en god kommunikationsförmåga.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Västerås
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Linn Östin, [email protected] 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Sales Support Specialist till globalt teknikföretag sökes!

Är du teknikintresserad och brinner för att hjälpa människor? Är du dessutom driven och organiserad i ditt arbete? Detta är tjänsten för dig som är redo för ett spännande arbete hos en global aktör med goda utvecklingsmöjligheter. Ta chansen och sök redan idag då urval sker löpande! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en Sales support specialist. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av... Visa mer
Är du teknikintresserad och brinner för att hjälpa människor? Är du dessutom driven och organiserad i ditt arbete? Detta är tjänsten för dig som är redo för ett spännande arbete hos en global aktör med goda utvecklingsmöjligheter. Ta chansen och sök redan idag då urval sker löpande!

Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med vår kund en Sales support specialist. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos vår kund. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Arbetsuppgifter
Som sales support specialist kommer du ta ansvar för att utarbeta och presentera reservdelsofferter till kundens säljbolag över hela världen. Du kommer att genomföra hela offertprocessen, från initial förfrågan till färdig offert för att sedan överlämna till orderavdelning efter ordermottagning.

Exempel på arbetsuppgifter som rollen innefattar är: 

• Arbeta i nära samarbete med andra avdelningar för att samla in och utbyta den information som krävs för att framgångsrikt lämna offerter
• Tillsammans med kollegorna, säkerställa att kunderna erhåller högklassig och professionell support och service.

Vi söker dig som

• Har eftergymnasial utbildning (YH/högskola/universitet)
• Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
• Erfarenhet av Office 365 och Salesforce är meriterande
• Tidigare erfarenhet av säljsupport eller sälj är också meriterande

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos vår kund . Du är flexibel, driven och har en positiv inställning till arbetet. Du tar ansvar för ditt arbete och är kundfokuserad. Då rollen innebär mycket kontakt med både externa och interna parter besitter du en god kommunikationsförmåga.

START: Enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Västerås
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Linn Östin, [email protected] 

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Säljare till Imero Stål & Metall i Västerås

Ansök    Nov 10    Stegra Rekrytering AB    Account manager
Nu söker vi en säljare till en ny stålavdelning hos Imero Stål & Metall! Vill du vara med på en spännande tillväxtresa med fokus på att öka försäljningen i närregionen? Har du erfarenhet från branschen och trivs i en säljarroll med mycket relationsbyggande och kundvård? Då kan du vara den vi söker! Om Imero Stål & Metall Imero Stål & Metall är en del av Handelsstålsgruppen som ägs av Tibnor. I gruppen ingår 14 bolag i några av Sveriges mer industritäta omr... Visa mer
Nu söker vi en säljare till en ny stålavdelning hos Imero Stål & Metall! Vill du vara med på en spännande tillväxtresa med fokus på att öka försäljningen i närregionen? Har du erfarenhet från branschen och trivs i en säljarroll med mycket relationsbyggande och kundvård? Då kan du vara den vi söker!
Om Imero Stål & Metall
Imero Stål & Metall är en del av Handelsstålsgruppen som ägs av Tibnor. I gruppen ingår 14 bolag i några av Sveriges mer industritäta områden. Med ett komplett sortiment av stål och metaller samt bearbetningstjänster som kapning, blästring och målning verkar dotterbolagen lokalt och nära kunderna för att erbjuda trygga och snabba leveranser.
Imero Stål & Metall är en av Sveriges ledande grossister av metaller och rostfritt. De tillhandahåller plåt, stång, rör och profil i aluminium, koppar, mässing och rostfritt. Imero har ett framgångsrikt team med lång erfarenhet som specialister i Västerås. Bolaget består av åtta personer - VD, ekonomi, lagerpersonal och säljare. Imero levererar till största del från eget lager, samt från svenska och utländska partners.
Om rollen
Som säljare hos Imero Stål & Metall har du en kombinerad ute- och innesäljarroll där du tillsammans med ditt team bearbetar nya potentiella kunder i Västerås med omnejd. Du arbetar proaktivt med att ringa samtal, bokar möten och är ute på kundbesök någon dag i veckan. I arbetet ingår att ta hand om de administrativa arbetsuppgifterna som tillhör affären såsom att hantera inkommande order, göra offerter, skriva avtal och hålla koll på leveranser. Du arbetar nära övriga i teamet som har gemensamma försäljningsmål och där alla hjälps åt med lite av varje.
Imero Stål & Metall har funnits i över 40 år och fortsätter att växa i både omsättning och lönsamhet. Här får du möjlighet att vara med i en expansiv resa. Framåt kommer bolaget att utöka personalstyrkan, det finns därför stora möjligheter för denna person att växa in i en större roll som platschef.
Din profil
För att lyckas i tjänsten tror vi att du har erfarenhet inom branschen, till exempel från stålindustrin, producerande industrin eller bygghandeln och därmed har en grundläggande förståelse hur försäljning inom branschen fungerar.
Du arbetar självgående med stort ansvar i hela försäljningsprocessen från första kontakt till färdig affär. Du arbetar hårt och ambitiöst för att nå uppsatta mål, älskar att skapa kundrelationer och trivs med att jobba med långsiktiga affärer.
Du är van vid att ha mycket att göra och du hanterar stress på ett konstruktivt sätt. Du agerar professionellt i kontakt med andra och är trygg i dig själv. Du är en lagspelare som jobbar hårt för bolagets bästa samtidigt som du tar eget ansvar över affären och tar stöd från kollegor när det behövs.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet inom stålbranschen, producerande industrin eller bygghandeln
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Körkort B

Meriterande
Tidigare erfarenhet av försäljning

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Västmanland
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är 2022-11-27 men vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller [email protected].
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Nippon Gases söker en Regionsansvarig säljare/KAM!

Ansvarsområden Du kommer att vara ansvarig för expansionen av marknaden för industrigaser i Mälardalen. Det innebär uppföljning av befintliga kunder, kundvård, nyförsäljning, avtalsförhandlingar, offertarbete och anbud. Du kommer också ge vägledning till kunder med behov av specialanpassade lösningar och produkter. Du ansvarar även för din egen säljbudget. Arbete är självständigt, det ställer krav på planering, att kunna förstå kundens behov, och att ku... Visa mer
Ansvarsområden
Du kommer att vara ansvarig för expansionen av marknaden för industrigaser i Mälardalen.
Det innebär uppföljning av befintliga kunder, kundvård, nyförsäljning, avtalsförhandlingar, offertarbete och anbud.
Du kommer också ge vägledning till kunder med behov av specialanpassade lösningar och produkter. Du ansvarar även för din egen säljbudget.

Arbete är självständigt, det ställer krav på planering, att kunna förstå kundens behov, och att kunna göra bra affärer. Produktportföljen omfattar industrigaser, livsmedelsgaser, special gaser samt utrustning och tjänster.                            


Vi erbjuder 
Vår slogan för våra anställda är; Grow our People to Grow our Business. 
Vi satsar på var och en av våra anställda genom att både skapa utvecklingsmöjligheter och kompetenshöjning. Våra anställda är verksamhetens viktigaste tillgång, därför investerar vi kontinuerligt i våra medarbetare. Vår syn är att människor som trivs på sin arbetsplats också främjar den lokala arbetsmiljön och därmed också skapar framgång.?

Vi är en stabil arbetsgivare med långsiktiga målsättningar. Du som medarbetare på Nippon Gases får tjänstepension, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, kontinuerlig utbildning och marknadsmässiga villkor.

Vi tillhandahåller tjänstebil eftersom resor och övernattningar ingår i tjänsten

Vi söker dig som har
- En eftergymnasial utbildning, gärna högskoleingenjör, eller har motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Påbyggnad inom marknad och försäljning är ett plus.
- Förmågan att förena affärer och teknik samt hunnit arbeta framgångsrikt några år med försäljning, gärna mot industrin B2B.
- Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat samt har bra IT/Datakunskaper.
- Körkort är ett krav.

För att lyckas i rollen ser vi att du är/har följande egenskaper
- Trivs att jobba med människor, bygga långsiktiga relationer och är van med att arbeta självständigt.
- Arbetar systematiskt och gillar att ha ansvar för din egen planering och budget.
- En professionell inställning, sporras av kundmöten och att göra affärer.
- En stark drivkraft och känner en glädje i att prestera och har en stark förmåga att både finna och slutföra affärer.
- God social kompetens, människokännedom och kommunikativ förmåga.
- Prestigelös och flexibel där du med lätthet kan skifta fokus vid förändrade marknadskrav i linje med företagets förändrade behov.


Omfattning
Tillsvidareanställning
Placeringsort: Köping
Rapporterar till: Försäljningschef
Nippon Gases erbjuder ett stimulerande arbete där du är en del av en säljorganisation. Vi är en marknadsorienterad organisation som är övertygade om att grunden till nöjda kunder är motiverade och nöjda medarbetare som alltid presterar sitt bästa.
För oss är det viktigt att all tillgänglig kompetens på arbetsmarknaden kan tillvaratas. Vi eftersträvar därför mångfald och välkomnar alla sökande.


Ansökan
Sista ansökningsdag: 2023-11-03 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
ANSÖK NU - KLICKA HÄR
Har du frågor om tjänsten, hör av dig till:
Carina Bager, HR chef 070-322 11 02
Peter Norén, Försäljningschef 070-276 49 56

Om oss
Nippon Gases är ett av de större företagen på den europeiska industrigasmarknaden. Vi har en bred produktportfölj och erbjuder en rad tekniska lösningar till ett stort antal segment, inom bland annat hälsosektorn, livsmedel- och industriproduktion, metallindustri, kemiska produkter, elektronik och energi med flera.
I Skandinavien har vi flera luftgasfabriker, fyllningsstationer, försäljningskontor och torrisfabriker, där sker även vår egen produktion av industri- medicinska- och specialgaser. Vår lokala närvaro innebär att vi kan erbjuda produkter och service av hög kvalitet samt kort leveranstid.
Vi arbetar kontinuerligt för en hållbar tillväxt, något som också hjälper våra kunder mot en mer hållbar framtid. Vi investerar kontinuerligt i ny teknologi och modernisering av våra anläggningar. Genom detta löpande arbete minskar vi också vårt miljö- och klimatavtryck. Vi anser nämligen att ett innovativt, ansvarsfullt och hållbart företag spelar en viktig roll i bygget av ett hälsosamt och blomstrande samhälle. Dessa värderingar gör oss till ett framgångsrikt företag, med både solida och goda ekonomiska resultat.
Vi gör helt enkelt livet bättre genom gasteknologi.

Vad kan du förvänta dig av oss?
Vi är ett industrigasföretag där säkerhet och integritet alltid kommer först. Vi strävar efter en mångsidig och inkluderande organisation för att därigenom attrahera och engageras de bästa talangerna på arbetsmarknaden. Nippon Gases satsar på var och en av våra anställda genom att både skapa utvecklingsmöjligheter och kompetenshöjning. Våra anställda är verksamhetens viktigaste tillgång, därför investerar vi kontinuerligt i våra medarbetare. Vår syn är att människor som trivs på sin arbetsplats också främjar den lokala arbetsmiljön och därmed också skapar framgång.

Jämställdhets policy
Nippon Gases är ett företag som har hög fokus på jämställdhet och främjar god arbetsmiljö, utan någon form av diskriminering eller trakassering. Vårt mål är att alltid följa högsta etiska standard och agera i enlighet med alla lagar, förordningar samt externa och interna riktlinjer. Detta är en viktig del av Nippon Gases integritets- och jämställdhets policy. Visa mindre

Account Manager/Merchandiser till Företagslänken

Är du en person som drivs av mötet med människor och beskrivs ofta som relationsskapande? Trivs av att kunna påverka din egen lön genom provision och att utmana dig själv? Företagslänken befinner sig just nu i en tillväxtresa och söker nu Dig som vill vara med på den resan och säkerställa att Företagslänkens produkter är det självklara valet, så sök redan nu! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med Företagslänken en Account Manag... Visa mer
Är du en person som drivs av mötet med människor och beskrivs ofta som relationsskapande? Trivs av att kunna påverka din egen lön genom provision och att utmana dig själv? Företagslänken befinner sig just nu i en tillväxtresa och söker nu Dig som vill vara med på den resan och säkerställa att Företagslänkens produkter är det självklara valet, så sök redan nu!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker i samarbete med Företagslänken en Account Manager/Merchandiser. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Företagslänken under 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Företagslänken har idag 1400 kunder runt om i Sverige och produkterna finns på bland annat dagligvaruhandeln, bensinmackar, detaljhandeln, och kiosker mm. I rollen kommer du att bearbeta ett nytt distrikt runt om Västerås, Stockholm, Eskilstuna och Karlstad. Du har tillgång till en egen företagsbil och övernattningar kan förekomma i tjänsten.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Företagslänkens önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]

Du erbjuds

• Ett företag som värderar teamkänsla och framgång
• Möjlighet att påverka din lön genom en generös provisionsmodell
• Att få vara med och bygga upp varumärket på ett nytt område och stärka ditt kontaktnät

Arbetsuppgifter

Som Account Manager/Merchandiser gör du regelbundna besök hos kunder och arbetar med att förstärka och förtydliga koncept, varumärket och sortiment genom att bygga miljöer och exponera varor på ett säljande sätt, samt skapa kampanjer. Syftet är att förändringar i varupresentationen och kampanjuppföljningar ska märkas genom att butikens försäljningssiffror går upp. Arbetet går ut på att hitta nya försäljningsmöjligheter genom att utveckla hur varorna i butiken presenteras.

Vi söker dig som

• Har B-körkort
• Behärskar svenska flytande i såväl tal som i skrift

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet inom försäljning eller som plockare. I denna roll värdesätter vi dina personliga egenskaper mer än din tidigare erfarenhet och vi tror att det är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Företagslänken. Då ditt arbete innefattar försäljning och relationsskapande ser vi gärna att du som person är social och tycker det är spännande att bredda ditt kontaktnät. Vidare är du innovativ i ditt arbetssätt och driver hela tiden ditt arbete med fokus på förbättring. Dessutom motiveras du i ett arbete med eget ansvar där ditt hårda jobb belönas med provision.

START: Mars eller enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Västerås, Eskilstuna, Karlstad
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Emelie Johansson

Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] Visa mindre

Account Manager

Account Manager Hilti fortsätter att öka sin försäljning och stärka sin redan ledande position inom byggbranschen. En rolig och spännande resa – där Made for Sales har fått uppdraget att, rekrytera en engagerad och driven Account Manager – med fokus på kunder inom Byggsegmentet i främst området Arboga, Kungsör och Köping. I rollen som Account Manager på Hilti äger och driver du försäljningen i ditt distrikt. Du får möjlighet att sälja branschens mest ba... Visa mer
Account Manager

Hilti fortsätter att öka sin försäljning och stärka sin redan ledande position inom byggbranschen. En rolig och spännande resa – där Made for Sales har fått uppdraget att, rekrytera en engagerad och driven Account Manager – med fokus på kunder inom Byggsegmentet i främst området Arboga, Kungsör och Köping.

I rollen som Account Manager på Hilti äger och driver du försäljningen i ditt distrikt. Du får möjlighet att sälja branschens mest banbrytande produkter och tjänster i ett geografiskt område med stor potential. Dina kunder utgörs av både mindre lokala byggbolag och stora rikstäckande byggföretag. Du hjälper dina kunder till de mest innovativa och kostnadseffektiva lösningarna utifrån deras behov. Du kommer att följa upp och säkerställa kvalitet i alla led via telefon och personliga möten och utgår från ett färdigt kundunderlag, men ansvarar själv för att planera och boka dina egna säljbesök. Du erbjuds en varierande vardag – ena stunden rullar du upp ärmarna för att demonstrera några av de mest banbrytande produkterna i branschen och i nästa säljer du Hiltis revolutionerande mjukvara tillsammans med all den service och eftervård som kommer med Hiltis varumärke. Du ansvarar för att upprätthålla den goda kundrelationen och öka omsättningen samt säkerställa tillväxten hos dina befintliga kunder och kommer även bearbeta nya kunder. Du ingår i ett positivt och drivet team, där du rapporterar till Regionchef. Du utgår från hemmakontor men har också tillgång till ett kontor i Västerås där du hittar flera av dina kollegor.

Vi söker dig som har samma genuina engagemang för mötet med kunden som Hilti står för. Du har ett stort driv och lockas av att utvecklas i rollen som säljare i ett stort globalt bolag, med en positiv prestationskultur, tydliga och sunda värderingar samt utpräglad teamanda. Du har en bakgrund inom försäljning, med fördel från bolag med strukturerade säljprocesser samt tydliga målsättningar. Har du även praktisk erfarenhet från byggbranschen är det extra meritererande. Oavsett din bakgrund är det i säljrollen du trivs bäst! I de roller du haft har du alltid presterat, de mål du arbetat mot har du antingen uppnått eller överträffat. B-körkort är ett krav, då du använder bilen i ditt dagliga arbete.

Som person är du:

van att arbeta självständigt och tar stort ansvar för ditt eget resultat.
driven och resultatinriktad – med stark framgångstro och vilja att lyckas.
socialt skicklig, anpassningsbar och nyfiken – du har lätt för att finna dig i de flesta miljöer och skapar med lätthet kontakt, oavsett vem du har framför dig.
strukturerad och systematisk – du har god planeringsförmåga och har lätt för att leda dig själv utifrån den plan du satt upp.
relationsbyggande – du drivs av att bygga och vårda relationer samt har ett starkt affärssinne som också driver dig framåt.


Du erbjuds en spännande tjänst på ett bolag med en stark företagskultur, som värnar om dig som medarbetare och er som team. Hilti har under flera års tid varit på och även toppat listan för Sveriges bästa arbetsplatser. Hilti ger dig allt du behöver för att nå framgång i din roll – nära coaching och stöd från chef och kollegor, ett omfattande introduktionsprogram inklusive utbildningar nationellt och internationellt samt regelbunden fortbildning för att säkerställa både personlig utveckling och kompetensutveckling. Du erbjuds även ett brett flexibilitetskoncept med friskvårdsbidrag, friskvårdstimme, pensionsgrundande bonus, förmånsbil samt andra förmåner. Förutsatt ambition och prestation finns mycket goda möjligheter att skapa egen framgång och utvecklas vidare inom organisationen.

Är du den vi söker? Sänd in din ansökan nedan, urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista datum. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made for Sales, Kristofer Blixt på telefonnummer nedan.

Hilti är ett globalt företag som finns i över 120 länder och har 30 000 anställda. De konstruerar och tillverkar branschledande teknik, programvara och tjänster för den professionella byggmarknaden. Med placering i hela världen erbjuder de allt som kan tänkas behövas inom byggnation och förmedlar professionell service genom sina konsultativa och kompetenta medarbetare. Läs mer om Hilti på www.hilti.se Visa mindre

Säljare till Imero Stål & Metall i Västerås

Ansök    Nov 4    Stegra Rekrytering AB    Account manager
Nu söker vi en säljare till en ny stålavdelning hos Imero Stål & Metall! Vill du vara med på en spännande tillväxtresa med fokus på att öka försäljningen i närregionen? Har du erfarenhet från branschen och trivs i en säljarroll med mycket relationsbyggande och kundvård? Då kan du vara den vi söker! Om Imero Stål & Metall Imero Stål & Metall är en del av Handelsstålsgruppen som ägs av Tibnor. I gruppen ingår 14 bolag i några av Sveriges mer industritäta omr... Visa mer
Nu söker vi en säljare till en ny stålavdelning hos Imero Stål & Metall! Vill du vara med på en spännande tillväxtresa med fokus på att öka försäljningen i närregionen? Har du erfarenhet från branschen och trivs i en säljarroll med mycket relationsbyggande och kundvård? Då kan du vara den vi söker!
Om Imero Stål & Metall
Imero Stål & Metall är en del av Handelsstålsgruppen som ägs av Tibnor. I gruppen ingår 14 bolag i några av Sveriges mer industritäta områden. Med ett komplett sortiment av stål och metaller samt bearbetningstjänster som kapning, blästring och målning verkar dotterbolagen lokalt och nära kunderna för att erbjuda trygga och snabba leveranser.
Imero Stål & Metall är en av Sveriges ledande grossister av metaller och rostfritt. De tillhandahåller plåt, stång, rör och profil i aluminium, koppar, mässing och rostfritt. Imero har ett framgångsrikt team med lång erfarenhet som specialister i Västerås. Bolaget består av åtta personer - VD, ekonomi, lagerpersonal och säljare. Imero levererar till största del från eget lager, samt från svenska och utländska partners.
Om rollen
Som säljare hos Imero Stål & Metall har du en kombinerad ute- och innesäljarroll där du tillsammans med ditt team bearbetar nya potentiella kunder i Västerås med omnejd. Du arbetar proaktivt med att ringa samtal, bokar möten och är ute på kundbesök någon dag i veckan. I arbetet ingår att ta hand om de administrativa arbetsuppgifterna som tillhör affären såsom att hantera inkommande order, göra offerter, skriva avtal och hålla koll på leveranser. Du arbetar nära övriga i teamet som har gemensamma försäljningsmål och där alla hjälps åt med lite av varje.
Imero Stål & Metall har funnits i över 40 år och fortsätter att växa i både omsättning och lönsamhet. Här får du möjlighet att vara med i en expansiv resa. Framåt kommer bolaget att utöka personalstyrkan, det finns därför stora möjligheter för denna person att växa in i en större roll som platschef.
Din profil
För att lyckas i tjänsten tror vi att du har erfarenhet inom branschen, till exempel från stålindustrin, producerande industrin eller bygghandeln och därmed har en grundläggande förståelse hur försäljning inom branschen fungerar.
Du arbetar självgående med stort ansvar i hela försäljningsprocessen från första kontakt till färdig affär. Du arbetar hårt och ambitiöst för att nå uppsatta mål, älskar att skapa kundrelationer och trivs med att jobba med långsiktiga affärer.
Du är van vid att ha mycket att göra och du hanterar stress på ett konstruktivt sätt. Du agerar professionellt i kontakt med andra och är trygg i dig själv. Du är en lagspelare som jobbar hårt för bolagets bästa samtidigt som du tar eget ansvar över affären och tar stöd från kollegor när det behövs.
Krav för tjänsten
Tidigare erfarenhet inom stålbranschen, producerande industrin eller bygghandeln
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Körkort B

Meriterande
Tidigare erfarenhet av försäljning

Övrigt
Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Västmanland
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är 2022-11-27 men vi arbetar med löpande urval så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Holmquist via 076-029 90 39 eller [email protected].
Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra. Visa mindre

Account Manager / Säljare B2B SEO / Media / Webbutveckling

#jobbjustnu Som säljare/account manager arbetar du med försäljning av digitala marknadsföringstjänster såsom sökordsoptimering, e-handel, Hemsidor, Google Ads och även övriga webbutvecklingstjänster. Du erbjuder företag en lösning som hjälper dem att maximera sin digitala närvaro. Arbetet är främst att sälja till nya kunder och till viss del befintliga kunder per telefon och fokus ligger på små och medelstora företag. I rollen som account manager/säljare ... Visa mer
#jobbjustnu
Som säljare/account manager arbetar du med försäljning av digitala marknadsföringstjänster såsom sökordsoptimering, e-handel, Hemsidor, Google Ads och även övriga webbutvecklingstjänster. Du erbjuder företag en lösning som hjälper dem att maximera sin digitala närvaro.
Arbetet är främst att sälja till nya kunder och till viss del befintliga kunder per telefon och fokus ligger på små och medelstora företag. I rollen som account manager/säljare hos oss arbetar du mot tydliga mål, både individuella samt teambaserade.
Här erbjuds du en flexibel tjänst med en god löneutveckling efter dina prestationer och får ta del av andra förmåner som företaget erbjuder.
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av B2B försäljning inom media; du har erfarenhet av telefonbaserad försäljning
• Erfarenhet av att jobba med snabba säljcykler
• Högt meriterande är om du har tidigare erfarenhet av SEO, framförallt försäljning inom SEO och hemsidor.
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
För att lyckas med jobbet krävs att du är driven och självgående, allt underlag och utbildning sker av oss. Vi vet av erfarenhet att de mest lyckade säljare och account managers hos oss har olika bakgrund men de alla delar samma vision och det är att skapa bra kundrelationer och ha skapat förståelse för säljprocessen.
Har du vanan att driva och planera ditt eget arbete och ha fokus på resultat för kunden med inställningen att vi är bäst på det vi görså kommer du gå långt. Arbetet sker hemifrån oavsett vart du sitter i världen.
Vi värdesätter en ansökan med bild (inget krav) där du skriver mer om dig själv och erfarenhet Arbetsintervjuer sker löpande digital på grund av Corona situationen
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi besvarar endast ansökning via mail
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre